dimarts, 26 de setembre del 2017

"La REVOLUCIÓ dels SOMRIURES"

Pedrafosca   18/9/2017

No han entès rés... Simplement som Catalans

Ara volen tornar com 40 anys enrere, i encara més greu... Volen convertir a la gent honesta i honrada en il·legals i delinqüents.

No vull saber rés d’algú que diu que no puc decidir, no es mereix cap respecte.

Els dictadors son gent sense escrúpols, sense cor, sense anima... La seva intel·ligència és tan gran que son incapaços de rectificar, d’escoltar, estan cecs perquè no els interessen les persones.

Les seves lleis obsoletes no caduquen, perquè estan fetes per mantenir-los al poder.

La llibertat és el bé més apreciat que tenim, i no ens el podem deixar prendre. No ens conformàrem en rés que no sigui la llibertat.

NO  es tracta d’independència, volem dignitat... Esta en joc la democràcia i els drets fonamentals.

ORDESA   Muralla de la Fraucata  23/9/2017

“La REVOLUCIÓ dels SOMRIURES”    220 m. MD+  6b (V A1)

Una descoberta en una petita paret desconeguda, visible de la “Pradera” d’Ordesa.
La via va per el centre de la paret, sortejant desploms i diedres, enllaçats per cornises o petites lleixes. Cada llarg te quelcom interessant, d’una dificultat aproximada de 6a/6b, amb trams més fàcils que deixen respirar.
L’itinerari ha quedat marcat amb algunes assegurances saltejades, sobretot en reunions.

Aproximació :
Seguir el camí de las Clavijas de Cotatuero, a la cabana-refugi  travessar el pont i agafar el sender que passa sota les parets de la Fraucata (Faja Petazals), un cop passada la Canal que porta al esperó Barokas, ja es veu la paret.
Pujant per lo més evident, rodejant un ressalt per la dreta  1h. 45’/2h.

Retorn :
Pujar per pendents herbades (amb pins), fins las parets del pis superior, seguir per cornises descompostes al nord, fins que canvia d’orientació. Baixar per pedreres, travessar el  torrent, seguir el camí que porta a las Cavijas i a la vall 2h/2h. 30’.

La via va a l'esquerra, per sota de la Trona