dilluns, 23 de febrer del 2015

10 anys de GAVARNIE

22/2/2015



Imaginar, somniar... 

Les meves il·lusions, sempre han estat més grans, que les meves capacitats.

L’any 2005, va ser excepcional. És va glaçar el Torrent de la Cabana, el Salt del Grill, Fontalba, la Cua de Cavall, la Font de la Sala, la Foradada, els barrancs del Puigsacalm i la Vall d’en Bas...

Després de llegir el pròleg d’en Rémi Thivel a la guia de Gavarnie... Vaig sortir de casa, amb la intenció d’escalar la “Freezante”...

Gavarnie... La més gran concentració de Gel dels Pirineus, la cascada més alta, els encadenaments més llargs... I sobretot, la imatge impactant de tot el Circ glaçat, que no s’oblida mai.
Per escaladors de nivell modest, com nosaltres, és Pirinèisme glaçat d’envergadura.

Aquí he viscut jornades inoblidables. És el lloc on tinc més vies incomplertes, més intents, més retirades i abandonaments... Només una eficàcia del 33 % d’encerts. Encara no se, com he pogut escalar 10 itineraris o variants, diferents.

Un dia fins i tot, vaig jurar-me que no hi tornaria més...

La historia i records, son el passat... Cada dia que ens llevem, és un repte nou.

22/2/2015 ... 10 anys després

Ens em arriscat, amb previsions de nevades i fort vent... Arribar a Gavarnie, ha estat un miracle, posant les cadenes després de Luz St Sauveur. 

Per justificar i certificar el nostre evident desencís, em passejat els piolets, obrin traça fins l’Hotel du Circ.

Finalment a la tarda, em escalat amb sol i bon Gel.

22/2/2015  Bielsa