dimarts, 26 de setembre del 2023

Cingles del Guitarriu "ROCA NUA" i "El PASSADÍS"

Sostre del Petit Relleig


Pas de Querforedat





Roca Nua

Alta Garrotxa   SADERNES   Cingles del Guitarriu   Vessant NORD

“ ROCA NUA “   120 m   MD+   V A1

12/9/2023 La intenció era repetir la via “El Petit Relleig” però em vaig despistar en l’aproximació i vaig decidir començar d’obrir una ruta nova...

Com només portava 5 pitons i un joc de Friends (sense Trepant), nomes podia fer una cosa assequible.

Després de molt treball vaig aconseguir obrir dos llargs, i el 15/9/2023 acabar la via, molt més interessant del que aparenta : Un Diedre encaixonat (excepte el 1er llarg) amb ressalts, inclòs una petita Cova, que porta directe al Mirador una mica abans de Treu Petit.

Com es va posar a ploure, vaig ràppelar, deixant dos reunions equipades amb mosquetó , i re-equipat amb un Parabolt la R3, amb les preses no vaig poder estimbar algun bloc precari i la via ha quedat una mica expo.

 

R3 (ara hi ha un Parabolt)

Sortint de la Cova






Els Sostres, on el 2º Llarg passa per l'interior


 Alta Garrotxa   SADERNES   Cingles del Guitarriu   Vessant NORD (Cingle inferior)

23/9/2023   “El PASSADÍS”   70 m.   D+ V+

Una ruta assequible i exòtica, on inversemblant-ment un passadís travessa una barrera de sostres per l’interior de la Muntanya.

La via es pot combinar amb una altre ascensió a la paret de sobre, per exemple “Roca Nua”.

L’aproximació es la mateixa que si anéssim al Pas de Cabro, però abans d’arribar-hi, just al topar-nos amb la paret, cal seguir pujant a l’esquerra (reixa) sense camí, per sota del Cingle inferior, fins en una clariana localitzar els sostres per on va la ruta (evident) 1 h. 15 min. 






R1